2
بهمن

اوج تربیت دین برای زنان

 خانم‌ها جزئی‌نگر هستند این ایراد ندارد، ضمن اینکه تفاوت‌هایی هم در سطح و مقدار این جزئی‌نگری در خانم‌ها وجود دارد. ولی خانم‌ها باید برخی از ابعاد کلی‌نگر بودن را در خودشان تقویت بکنند.

علاقۀ به ظهور، علاقۀ به فرج، علاقۀ به مولا حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداء، علاقۀ به اصل امامت نیاز دارد که انسان خیلی کل‌نگر باشد. حضرت می‌آید برای آباد کردن جهان! یک خانمی که سیاسی نباشد، یک خانمی که از سیاست سردر نیاورد، یک خانمی که درک کلی از جهان نداشته باشد چه‌جوری می‌تواند منتظر حضرت باشد؟! حضرت مگر یک آقایی هستند که خوب هستند برای خودشان، ما برویم بهشان التماس دعا بگوییم؟

و خانم‌ها برای اینکه کل‌نگری خودشان را در عرصۀ جهانی تقویت بکنند باید به موضوع انتظار، به موضوع مهدویت بیشتر نگاه بکنند، بیشتر دقت بکنند. به مسائل کلانی که الآن جهان را اداره می‌کند خانم‌ها بیشتر نگاه بکنند.

اینکه خانم‌ها سیاسی بشوند یک ارزش فوق‌العاده است. حضرت امام خیلی تقدیر می‌کردند از سخنان خانم‌ها و رفتارهای خانم‌های سیاسی‌ای که یا جلوه‌های سیاسی نشان می‌دادند مثل مادران شهدا، بعضی‌هایشان را در صحبت‌های خودشان نقل می‌کنند. بعد حضرت امام یک‌بار می‌فرمودند این خانم‌ها رهبر ما هستند، یک‌بار فرمودند من این خانم‌ها را به رهبری خودم می‌پذیرم. خانمی که بینش سیاسی داشته باشد این خانمی است که آن طبیعت جزئی‌نگر خودش را تغییر داده.

سیاسیون اگر ببینند خانم‌ها هوشیاری سیاسی دارند واقعاً دیگر اشتبا‌ه‌شان یا احیاناً حتی خیانت‌شان نعوذبالله بسیار کاسته خواهد شد و از بین خواهد رفت. یک جامعه‌ای از نظر سیاسی عقب باشد یعنی خانم‌هایش عقب هستند، چون خانم‌ها می‌توانند به سهولت مردها را هشیار بکنند در عرصۀ سیاسی. و خانم‌ها یک آزادمنشی و آزادگیِ روحی خدا بهشان داده در عرصۀ سیاست، تشخیص درست بدهند می‌توانند فریاد بزنند!

شما حتماً دیدید خانم‌هایی حُری که می‌آیند از حق دفاع می‌کنند، پای همه‌چیزش هم می‌ایستند! ام وهب را نگاه بکنید به صورتی یا نمی‌دانم مثل برجستۀ قرآن خانم آسیه است. محکم می‌ایستد تکه‌تکه هم می‌شود دفاع هم می‌کند از حق و کوتاه نمی‌آید، افشاگری‌ها! شما می‌دانید دو خانم برجسته در دین ما هستند حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، تحلیل‌های سیاسی‌ای که این بانوی بزرگوار می‌دهند بی‌نظیر است. این دو خانم مگر الگوی حجاب هستند؟! حجاب را شما از کنیز حضرت زهرا هم می‌توانی یاد بگیری، از خیلی از خانم‌های مسلمان دیگر می‌توانی یاد بگیری. مردها باید بیایند تحلیل سیاسی را از حضرت زهرا(س) یاد بگیرند.

یکی از پیشنهادهای من به طور مشخص این است، می‌خواهی مهدوی بشوید؟ کلاس تحلیل سیاسی بگذارید. در مورد قدرت‌های جهان صحبت بکنید. الآن وضع منطقه به چه سمتی دارد می‌رود؟ چرا جمهوری اسلامی امروز قدرتمندتر از پیش شده؟ خیلی از خوبان معلوم نیست در سیصد و سیزده نفر باشند. پنجاه نفر از اینها خانم‌ها هستند! آقا اینها چقدر رشد کردند! رفتند توی…، زیر نظر این سیصد و سیزده نفر هزاران نفر لشکریان دارند حضرت، آن‌وقت پنجاه‌تایشان خانم‌ها هستند. خیلی جالب است ها! این پنجاه نفر یک نقش بین‌المللی می‌‌خواهند ایفا کنند.

زن باید تحلیل‌گر باشد از نظر سیاسی، و این یعنی منتظر امام زمان بودن. سیاسی نباشید امام زمان(ع) نمی‌آید! مردم کوفه سیاسی نبودند که امیرالمؤمنین غریب شد! مردم کوفه سیاسی نبودند که اباعبدالله الحسین سر بریده شد!

نه ما خیلی به حضرت علاقه داریم. به! مردم کوفه هم خیلی علاقه داشتند. من آقا آمدم از امام زمان(ع) اینجا طرفداری کنم می‌گویم سیاسی باشید.

ببینید شما وقتی که خانم‌ها وارد تحلیل سیاسی بشوید و خودتان را تقویت بکنید در مسائل تحلیل سیاسی از آقایان بهتر می‌تواند عمل کنید. می‌دانید چرا؟ چون آقایان در رودربایستی‌های همدیگر ممکن است گیر بکنند حق و باطل را قاطی بکنند یا کم و زیادش بکنند. ولی شما حُر هستید! آزاد هستید! شما که نمی‌خواهید بروید پُست بگیرید یا پست بهتان بدهند یا پست ازتان بگیرند، آزاد نقد کنید. مدیریت کار مردها است، شما مردها را نقد کنید. این مدیریتش غلط بود، این مدیریتش درست بود.

بله آدم، مردهایش هم اولش بخواهند بیایند تحلیل سیاسی بکنند نمی‌توانند، دچار اشتباه می‌شوند، دچار ضعف می‌شوند. باز عرض می‌کنم سیاسی که می‌گویم شما حداقل بروید سراغ سیاست کلان، یعنی حضور حضرت، مقدمه‌سازی برای از بین بردن قدرت‌های جهانی، چگونه ما مقدمه‌چینی بکنیم برای اینکه قدرت بدست بیاوریم؟

اوج تربیت دین این است که زن را سیاسی بار بیاورد و الّا زن بسیاری از فضائل اخلاقی را داشته باشد طبیعی است.

بیانات حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان برای دانلود و تماشای  محتوای بالا اینجا را کلیک کنید

 


free b2evolution skin