10
آبان

خرج کردن عاطفه در خانواده

نقش اصلی زن در خانوادهقرار نیست که شما به خاطر شاغل یا محصل بودن و برای ایفای نقش های مادری و همسری خود را فراموش کنید. فراموش نکنید که همسرتان و فرزندانتان به مادری سالم و شاداب نیاز دارند آنها می توانند با نیمرو و املت کنار بیایند یا در تمیز کردن خانه کمکتان کنند اما دیدن یک مادر یا همسر همیشه خسته و دلواپس که لبخند نمی زند آزارشان میدهد. به اندازه ی کافی برای سلامت، عبادت، تغذیه و کارهای مورد علاقه تان وقت بگذارید.زندگی زنان بزرگ و موفق اسلامی را بخوانید و از آنها درس بگیرید. این را بدانید که هیچ کس حتی زنان خانه درا هم قادر نیستند کارهای منزل، تربیت فرزند و همسرداری را بدون هیچ کم و کاستی با هم هماهنگ کند،از طرفی لزوما فرزندان زنان خانه دار موفق تر نیستند، حتی آمار نشان داده فرزندان زنان شاغل زودتر مستقل می شوند. پس کمال گرایی را کنار بگذارید.

اگر خانواده شما مطمئن باشند که شما آنها را بیش تر از هر چیزی و هر کاری دوست داریداحساس رضایتشان از زندگی با شما بیش تر می شود، پس سعی کنید هر روز صبح به همسرتان ابراز محبت کنید و بگویید که برای شما با اهمیت هستند و اگر بخواهند شما وقت بیشتری برایشان می گذارید. اجازه ندهید تحصیل یا اشتغال، خوشی های کوچکتان را از بین ببرد. مدیریت زمان به معنای این نیست که شما همیشه و همه وقت طبق یک برنامه کار کنید و انعطاف نداشته باشید. پس تولدها، مناسبت ها، سفرهای سالانه و صله رحم را فراموش نکنید. با پختن غذای مورد علاقه،خریدن کادو های کوچک، داستان خواندن و پارک رفتن های دو نفره به فرزندنتان محبت کنید. من دوستی دارم که همسرش به خاطر شرایط کاری اغلب در خانه نیست، از او میپرسم: تو احساس خستگی و دلزدگی نمیکنی؟ می خندد و جعبه ای نشانم می دهد پر از یادداشت های کوچک، یادداشت هایی که هر چند روز در میان همسرش برایش نوشته و تاکید کرده:” بیش تر از قبل دوستت دارم.”

از همه مهم تر بدانید نیت انسان ها در کیفیت زندگی شان اهمیت زیادی دارد، نیتتان را برای خدا خالص کنید و مطمئن باشید اگر قدم هایتان را برای رضایت خدا بردارید و اهداف کارهایتان خیر خواهانه باشد خداوند کمکتان می کند. گاهی وقت ها تحصیل و اشتغال نه موجب رشد و باروری ما میشود نه برایمان آرامش به همراه دارد، پس قبل از شروع و انجام هر کاری از خدا کمک بخواهیم و رضایتش را در نظر بگیریم. یادمان نرود که خداوند جبار است نه به معنی ستمگر، بلکه به معنای جبران کننده. با خدا که باشیدخیلی از کمبودها جبران شده و به چشم نمی آید.

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...