11
اسفند

نقش زنان در کسب روزی پاک و حلال

موضوع خوبي است :
نقد و بررسي نقش زنان ، در کسب حلال و حرام همسرانشان !

اينکه مي گويند پشت سر هر مرد موفقي ، زن موفقي است ، شايد مصداق عکس هم داشته باشد !

خانم‌ها مي‌توانند از دو جهت زمينه را براي کسب رزق پاک شوهرانشان مهيا سازند.

به نظر مي‌رسد در مسابقه چشم و همچشمي و رقابت‌هاي اينچنيني که در حال حاضر در جامعه وجود دارد موضوع روزي پاک و رزق حلال در حال به انزوا رفتن و رنگ باختن است. چرا که هرکس براي اينکه از اين مسابقه بي‌سرانجام باز نماند تنها به فکر کسب درآمد بيشتر افتاده است و کمتر به اين موضوع فکر مي‌کند که آيا در اين مال کسب شده حق فرد ديگري وجود ندارد؟ آيا در اين درآمد حاصل شده ناله و نفرين شخص ديگري نيست؟

آيا اين درآمدحلال و پاک است؟

دليل اينکه در اين روزگار برخي اين پرسش‌ها را از خود نمي‌پرسند اين است که قائل به آن شده‌اند که پول بيشتر، آسايش بيشتر را به همراه مي‌آورد و به قول معروف تابع تئوري رفاه هستند. اين افراد معتقدند که پول رفاه مي‌آورد و براي رسيدن به اين رفاه فقط به دنبال کسب درآمد بيشتر هستند و به اينجا رسيده‌اند که فقط پول بيايد، از هر راهي که شد! اما اين مدل از زندگي با سبک زندگي ايراني- اسلامي ما در تضاد است و بايد بدانيم که آسايش در روزي پاک است چرا که با برکت مال پاک، هر چند هم اندک مي‌توان زندگي راحت‌تري را براي خانواده رقم زد تا اينکه دائم در تکاپو براي کسب مالي باشيم که در نهايت غير از خوشي زودگذر و بي‌دوام چيزي نصيب‌مان نکند. از مهم‌ترين افرادي که در اقتصاد خانواده مي‌توانند نقش مهمي را به عهده داشته باشد و معيشت خانوار را به کنترل درآورد همسر خانواده يا همان خانم خانه است.

خانم‌ها مي‌توانند از دو جهت زمينه را براي کسب رزق پاک شوهرانشان مهيا سازند؛ اول اينکه با تحمل سختي‌ها و کاستي‌هايي که در راه کسب حلال ممکن است به وجود‌ آيد به همسران خود در اين راه اميد دهند و مشوق آنها در اين مسيري باشند که از آن به جهاد در راه خدا ياد شده است. دوم اينکه با کنترل اقتصاد خانواده هر نوع پولي را پذيرا نباشند و به‌طور حتم از همسرشان جويا شوند که آيا در اين درآمد حق ديگري وجود ندارد؟ آيا اين پولي که صرف خورد و خوراک فرزندان مي‌شود طاهر است؟ و با جويا‌شدن منشأ درآمد همسر خود از پاک بودن آن مطمئن شوند و در اين راه به فرزندان خود نيز بياموزند که موضوعي در خانواده مهم‌تر از روزي پاک نيست و فرزندان را نسبت به برکت مال حلال آگاه سازند و از قبح روزي ناپاک بيشتر براي بچه‌ها صحبت کنند تا نان‌آور خانواده را به انجام کسب حلال دلگرم کنند.

مادران وظيفه دارند به فرزندان بياموزند که چشم و همچشمي آسايش را از خانواده سلب مي‌کند چرا که پس از کلي تلاش و دوندگي زماني که قصد خريد يک مدل از وسيله‌هاي امروزي را داريد متوجه مي‌شويد که مدل جديدتري به بازار آمده و شما همين الان هم يک مدل عقب‌تر هستيد چه رسد به فردا! بنابراين بايد از اين شرايطي که خودمان فراهم آورده‌ايم و باعث سلب آسايش خودمان شده‌ايم بيرون بياييم و با خود فکر کنيم که اگر اين ميدان رقابت را براي خود درست نکرده بوديم چقدر زندگي راحت‌تر بود.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...