20
دی

طیب ترین کار زن...

مهم ‌ترين و اصلی ‌ترين كار برای يك زن مادر شدن است منتها تحصيلاتش را حفظ می ‌كند …

ممكن است فتوا اين باشد كه زن نتواند قاضی باشد اما زن می ‌تواند استاد دانشكده حقوق باشد كه شاگردان او قاضی اند قاضی شدن كمال نيست اما مجتهدی كه بتواند قاضی بپروراند آن كمال است آن كمال برای زن و مرد يكسان است ممكن است مردی كارهای اجرایی جبهه و جنگ را داشته باشد ولي قوانين نظامی را زن خوب بخواند خوب بررسی كند تعليم كند شاگردان او بشوند امير يك سپاه آنجا كه كمال است زن حضور دارد آنجا كه كار اجرایی است خب كارها تقسيم‌ شده است.

مهم ‌ترين و اصلی ‌ترين و پاك ‌ترين و طيّب ‌ترين كار زن مادر شدن است اين را هيچ کسی نبايد فراموش بكند الان شما اينجا نشستيد ارزش براي شماست شما در مكتب مادر پرورش يافتيد اگر زن اين وظيفه را كوچك حساب بكند به خودش جفا كرده به جامعه جفا كرده مبادا بگويد مگر ما براي پرورش فرزند آفريده شديم؟ خير, اصل اين است كه شما بتوانيد مادر بشويد خب يك مادر تحصيل‌ كرده فرزند تحصيل‌ كرده تربيت می ‌كند آن شش, هفت سالی كه اين كودك در اختيار مادر است از هر دوره دانشكده و دانشگاه و حوزه قوی تر است.

اين تمام خصوصيّاتی كه در دوران شير خوار‌گی و مهر مادری به اين كودك تلقين می ‌شود افاضه می ‌شود هرگز در جای ديگر نصيب نخواهد شد بنابراين مهم ‌ترين و اصلی ‌ترين كار براي يك زن مادر شدن است منتها تحصيلاتش را حفظ می ‌كند و با تحصيلات عاليه فرزند را می ‌پروراند و اداره می کند.

در نوبت قبل اين مطلب هم اشاره شد كه مبادا طوری باشد كه اشتغالات فراوان اجتماعی و امثال اجتماعی باعث بشود كه انسان كودك را به مهد كودك بسپارد و ديگر هيچ! چرا شما می ‌بينيد در شهرهایی كه عاطفه حاكم است لطف و محبّت حاكم است اصلاً خانه سالمندان نمی ‌سازند.

(منبع : درس اخلاق آیت الله جوادی آملی ۹۰/۱۲/۱۸)


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: رحیمی [عضو] 
5 stars

قسمتی از وصیت نامه شهید مصطفی احمدی روشن:

به گفته‌ی شهید چمران: “وقتی کـوس جنگ به صدا درآید شناختن مرد از نامرد آسان می‌شود". اینان همان‌هایی هستند که وقتی بوی خون به مشام‌شان رسید در هفت سوراخ خزیدند و شانه خالی کردند و حال آمده‌اند و داعیه‌ی انقلاب را دارند، کجا بودید وقتی بچه‌های ما در خون وضو می‌ساختند آیا کور بودید و ندیدید؟

حال به گورستان بروید و ببینید تاریخ بشریت تا به حال مانند این همه جوان ما دیده است که غالباً با سنی حدود 18-22 سال خود را در کام مرگ انداختند، حال مجالس که برای شهدا برگزار می‌شود خالی است. به خدا که همه‌ی این‌ها جواب دارد. چرا نمی‌دانید که بزرگ‌ترین نعمت را خدا به ما داده است که در حکومتی الهی زندگی می‌کنیم به رهبری ولایت فقیه. گوشتان را باز کنید و بشنوید سخن،‌ سخن‌گوی آمریکایی که گفت:‌ “اگر ما جایگاهی به‌عنوان ولی فقیه را بر زورق تردید بنشانیم بزرگ‌ترین بار را از دوش خود برداشته‌ایم” آیا حالا اگر کسی با این اصل مخالفت دارد جیره خور امریکا نیست؟

یادشان گرامی ،راهشان پر رهرو
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
یا علی علیه السلام

1395/10/21 @ 21:12


فرم در حال بارگذاری ...